Businessborrel met veel nieuws

De druk bezochte maandelijkse Businessborrel stond afgelopen maandag in het teken van veel nieuws en mooie verhalen.

Ad Heijman trapte de bijeenkomst af met het nieuws dat het contract met Ab InBev (Jupiler) met vijf jaar is verlengd.  Onder toeziend oog van de aanwezige Businessclubleden werd het contract ondertekend. Daarna volgde het nieuws waar iedereen op zat te wachten;  de plannen voor het nieuwe stadion.

Met een biljartkeu als aanwijsstok presenteerde de algemeen directeur de eerste tekeningen en video van het stadion.  Het zogenaamde Plug & Play is uniek concept van Ballast Nedam, een stadion opgebouwd uit losse componenten die demontabel zijn.  Het stadion zal als proef fungeren voor de te bouwen stadions in Qatar waar in 2022 het WK wordt gehouden.  Als locatie is gekozen voor het huidige jeugdcomplex, die in het nieuwe stadion volledig geintegreerd kan worden.

Het stadion biedt naast ruimte voor 6000 toeschouwers ook plaats voor verschillende voorzieningen als bijvoorbeeld een congrescentrum of short stay facilities voor studenten.  Om de plannen te realiseren is naast geld ook de facilitering van de gemeente nodig. De verkiezingen op 19 maart zijn daarom belangrijk voor FC Dordrecht. “Maar welke politieke partij wil dit stadion nou niet in zijn stad hebben?”, was de retorische vraag die Ad stelde.

Na de presentatie van de stadionplannen was Pieter de Waard aan de beurt om het woord te nemen. De getapte voorzitter van Telstar kreeg de lachers op zijn hand met zijn verhalen over het reilen en zeilen bij de club uit Velsen. Wanneer de sportieve prestaties tegenvallen vind hij wel een manier om de club in de spotlights te houden.

Zo haalde hij zelfs CNN met het idee van een blauw voetbalveld ( “In de reglementen van de KNVB staat alleen dat kunstgras groen moet zijn, natuurgras kan ik dus best blauw verven.”). Er werd een vacature geplaatst  voor voetballers die willen betalen om bij Telstar te mogen voetballen. ( “Voorwaarde is wel dat ze naast geld ook een zus hebben tussen de 18 en 25.”). En de TelStar ( een kopie van de Engelse tabloid Daily Star) deed een hoop stof opwaaien met verzonnen sensatieverhalen over de club.

De visie van Pieter de Waard was verrassend en vermakelijk, reden genoeg om een kijkje te nemen in Velsen.  Op vrijdag 18 april (Telstar – FC Dordrecht) is iedere Businessclublid uitgenodigd om een avondje Telstar bij te wonen.

De Vereniging Businessclub FC Dordrecht organiseert een speciale busreis naar deze wedstrijd. Meer informatie hierover ontvangt u via de nieuwsbrief.

SHOP
FC DORDRECHT

ONTDEK HET
ASSORTIMENT

In onze shop vind je al onze FC Dordrecht items.