Wedstrijdverslag Cambuur Leeuwarden – FC Dordrecht

Na een vervelende nederlaag tegen TOP Oss afgelopen maandag, was het voor de Schapekoppen tijd om zich te herstellen tegen Cambuur. Vandaag om 14:30 werd er afgetrapt in het Cambuur Stadion in Leeuwarden. FC Dordrecht hoopte tegen Cambuur de eer te herstellen, maar helaas ging het ook vandaag goed mis.

Al in de 6e minuut kregen de Friezen een uitgelezen kans om op voorsprong te komen. Na een overtreding van Kevin Vermeulen werd de bal vroeg in de wedstrijd al op de stip gelegd. Mühren eiste de bal op, waarna hij hem via de lat over schoot. Een gemiste penalty vroeg in de wedstrijd wil nog wel eens voor een deuk in het vertrouwen zorgen.

Dit was vandaag helaas niet het geval. Cambuur bleef voetballen en kansen creëren. Kallon had een aantal goede doelpogingen, gelukkig wist Swolfs deze meerdere malen te keren. In de 18e minuut ging het dan toch mis, na een handsbal van Bliek gaat de bal weer op de stip. Mühren gaat weer achter de bal staan, helaas wist hij hem nu wel raak te schieten.

Vlak na de 1-0 is het al weer raak voor de Leeuwarders, Mühren maakt zijn tweede van de wedstrijd. Het was in rap tempo ineens klaar voor de Schapekoppen. Voetballend kwamen we er niet meer uit en Cambuur bleef maar komen met dreiging naar voren. Het was een kwestie van tijd voor de volgende doelpunten gingen vallen. In de 33e minuut was dit het geval, Breij schiet een bal hard in het dak van het goal voor de 3-0.

Na rust was er een hele tijd weinig te beleven in het Stadion. Cambuur leek het wel genoeg te vinden, waardoor er weinig kansen werden gecreëerd in het begin van de tweede helft. Swolfs wist in de 68e minuut de 4-0 nog met een goede redding te voorkomen. Een minuut later had Kevin Vermeulen nog een kans op de 3-1, hij stiftte de bal helaas in de handen van Stevens.

In de 72e minuut was het dan toch nog een keer raak voor de Friezen, Giovanni Korte wist de bal tegen het net te krijgen. In de 93e minuut gaf Cambuur ook nog eens de genade klap. Korte maakte zijn tweede van de middag en schoot de 5-0 binnen. Het was weer een middag met weinig positieve dingen aan de kant van Dordrecht. Tijd om eraan te gaan werken en te blijven strijden voor die punten! Volgende week zondag komt Almere City op bezoek.

SHOP
FC DORDRECHT

ONTDEK HET
ASSORTIMENT

In onze shop vind je al onze FC Dordrecht items.