Gezocht: commercieel talent

Eet en drink jij voetbal? Droom jij van een leven in het profvoetbal?
Én ben je niet bang om voorop in de strijd te gaan en de handen uit de mouwen te steken?
Je kunt nú meegroeien in de ontwikkeling van het Nederlandse profvoetbal.  Met jouw passie voor voetbal én gevoel voor marketing en commercie bouw je aan een duidelijke en herkenbare Jupiler League. Voor functies bij 12 (!) Jupiler League clubs zijn we op zoek naar talenten die willen gaan voor hun plek in het betaald voetbal en bij deze clubs centrale marketing-, communicatie- en commerciële plannen doorvertalen naar de regionale achterban van de club.

De Jupiler League focust op ontwikkeling van talenten binnen de voetballerij. Niet alleen binnen de lijnen, maar ook op het vlak van Commercie en Marketing. Eet en drink jij voetbal? Droom jij van een leven in het profvoetbal? Én ben je niet bang om voorop in de strijd te gaan en de handen uit de mouwen te steken?
Je kunt nú meegroeien in de ontwikkeling van het Nederlandse profvoetbal. Met jouw passie voor voetbal én gevoel voor marketing en commercie bouw je aan een duidelijke en herkenbare Jupiler League. Bij FC Dordrecht vertaal jij centrale marketing-, communicatie- en commerciële plannen vanuit de Jupiler League door naar de regionale achterban van de club. Met als resultaat een sterke en gezonde competitie met meer toeschouwers en meer landelijke en lokale aandacht.

Ontwikkeling en spanning
De Jupiler League is de op één na grootste sportcompetitie van Nederland. Jaarlijks bezoeken meer dan 1,2 miljoen mensen een wedstrijd. De Jupiler League bestaat uit voetbalclubs met een grote regionale achterban, gebundeld in een spannende competitie met een landelijke uitstraling.
De Jupiler League is dichtbij en toegankelijk voor iedereen. Ontwikkeling staat bij ons centraal. Als persoon en als professional. Dit geldt niet alleen voor talentvolle jonge spelers, maar ook voor coaches, bestuurders, medewerkers en fans.
De Coöperatie Eerste Divisie is hierin het vertegenwoordigende orgaan van de clubs. Met het strategisch plan ‘Ruimte voor Ontwikkeling’ wordt gewerkt aan een herkenbare en gezonde competitie. De rol Commercial Promotional Officer is hieruit ontstaan en brengt de strategie in de praktijk; in dit geval bij FC Dordrecht.

De afgelopen maanden zijn we reeds gestart met drie CPO’s bij FC Oss, FC Volendam en VVV-Venlo. Zij vertellen je hier graag over hun ervaringen

Wie ben jij?
Een gepassioneerde voetballiefhebber met HBO werk- en denkniveau én een neusje voor marketing/commercie. Je hebt een 24/7-mentaliteit en bent afkomstig uit de regio van FC Dordrecht. Je wilt vooruit en telt je zegeningen als communicatief sterk, pragmatisch, flexibel en initiatiefrijk persoon.

Wat zijn je taken?
Je steekt je handen uit de mouwen en bent verantwoordelijk voor de lokale uitrol van de centrale marketing, communicatie en commerciële strategie. Hierbij help je jouw club proactief mee activiteiten neer te zetten die resulteren in meer toeschouwers, goede commerciële relaties en/of relevante media-aandacht.
Je signaleert kansen, deelt deze met je collega’s bij andere clubs en houdt een korte lijn met het centrale team in Zeist. Je rapporteert aan de overkoepelende organisatie van de Coöperatie Eerste Divisie, maar je bouwt ondertussen je relatie op bij FC Dordrecht.

Wat bieden wij je?
Je werkt met een jong, enthousiast en professioneel team aan één van de belangrijkste voetbalproducten van Nederland. Je krijgt de kans om echt impact te hebben in een uitdagende, snel veranderende en maatschappelijk relevante markt. Binnen jouw functie heb je de kans om een belangrijke bijdrage te leveren aan de toekomst van de Jupiler League. Je werkt bij één van de clubs met een directe lijn naar Zeist.

Je werkt fulltime en krijgt een jaarcontract met een jaarsalaris van 12.000 euro (bruto, exclusief reiskosten), waarbij je eerste rang zit in het Nederlandse profvoetbal. Je volgt daarnaast een (geaccrediteerde) Post-HBO-opleiding (1 jaar) Commercieel Management Betaald Voetbal op onze kosten via SportProf Academy. Je krijgt tevens een coachings- en begeleidingstraject welke je in staat stelt je verder te ontwikkelen om jouw vaste plek in het profvoetbal te verdienen.

Reageren:
We leren je graag kennen! Solliciteren kan door een filmpje van maximaal 2 minuten van jezelf te schieten in de omgeving van de club. Hierin vertel je wie je bent, hoe groot jouw passie voor voetbal is, waarom jij het verschil gaat maken voor de toekomst van de Jupiler League en waar je ambities in je loopbaan liggen. Hierbij voeg je jouw CV en de link naar je profiel op LinkedIn.

De meest geschikte kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De planning is dat deze midden december plaatsvinden. Het streven is dat de beste kandidaat start in januari of uiterlijk begin februari.

Stuur hier jouw sollicitatie in. Uiterste inzenddatum is maandag 5 december 2016.

Vragen over de procedure kunnen gesteld worden aan Sander Fonville via sander@sportscoutz.nl. SportScoutz is recruitmentpartner in dit traject. Inhoudelijk vragen kunnen gesteld worden aan Maarten van den Broek, Manager Marketing & PR Jupiler League, maarten.vandenbroek@jupilerleague.nl.

SHOP
FC DORDRECHT

ONTDEK HET
ASSORTIMENT

In onze shop vind je al onze FC Dordrecht items.